چهارشنبه, 06 بهمن 1400 ساعت 08:57

چگونه اندروید تبلت ایسر را ارتقا دهیم

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

چگونه اندروید تبلت ایسر را ارتقا دهیم

این راهنما به شما نشان می دهد که چگونه تبلت ایسر خود را به آخرین نسخه نرم افزار اندروید به روز کنید. به‌روزرسانی‌ها به شما امکان دسترسی به پیشرفت‌های جدید را می‌دهند و باگ‌های موجود در تلفنتان را برطرف می‌کنند. توصیه می شود قبل از شروع این راهنما از تبلت خود نسخه پشتیبان تهیه کنید. آپدیت اندروید تبلت ایسر را می توان به چند صورت انجام داد که به بررسی آن ها خواهیم پرداخت.

   آنچه در این مقاله می خوانیم :

 

چگونه اندروید تبلت ایسر را ارتقا دهیم؟

  1. به روز رسانی تبلت خود از طریق Wi-Fi

    • تبلت ایسر خود را به وای فای وصل کنید. این کار را با کشیدن انگشت از بالای صفحه به پایین و ضربه زدن روی دکمه Wi-Fi انجام دهید.
    • اگر به طور خودکار متصل نیستید، یک شبکه Wi-Fi را انتخاب کنید و در صورت لزوم یک رمز عبور وارد کنید.
    • به روز رسانی اندروید از طریق Wi-Fi ساده ترین و توصیه شده ترین راه برای انجام این کار است.
    • به تنظیمات تبلت خود بروید. این معمولاً یک نماد چرخ‌دنده (⚙ (است، اما می‌تواند برنامه‌ای باشد که شبیه یک سری نوارهای لغزنده است.
    • روی General ضربه بزنید. این یک برگه در بالای صفحه است.
    • به پایین بروید و روی « About Device» ضربه بزنید. نزدیک به انتهای منو است.
    • روی Update ضربه بزنید. در بالای منو قرار دارد و بسته به نسخه اندرویدی که اجرا می‌کنید، ممکن است « Software Update» یا « System Firmware Update» خوانده شود.
    • روی Check for Updates ضربه بزنید. تبلت شما به‌روزرسانی‌های سیستم موجود را جستجو می‌کند.
    • بسیاری از نسخه های اندروید مختص دستگاه هستند. تبلت شما فقط به‌روزرسانی‌هایی را جستجو می‌کند که با دستگاه شما سازگار هستند.
    • روی Update ضربه بزنید. اگر به روز رسانی در دسترس باشد، این دکمه در بالای منو ظاهر می شود.
    • روی Install ضربه بزنید. این دکمه همچنین ممکن است به عنوان " Reboot and Install " یا " Install System Software " خوانده شود. با این کار فرآیند دانلود و نصب شروع می شود.
    • وقتی نصب کامل شد، تبلت شما با به‌روزرسانی جدید راه‌اندازی مجدد می‌شود.
  1. به روز رسانی تبلت با استفاده از کامپیوتر

    • از یک مرورگر دسکتاپ به وب سایت رسمی ایسر بروید. پس از رسیدن، پیوندهای صفحه پشتیبانی و دانلود آن را دنبال کنید.
    • برای دسترسی به به‌روزرسانی‌های نرم‌افزار، ممکن است مجبور شوید اطلاعات دستگاه خاصی را وارد کنید یا تبلت خود را ثبت کنید.
    • نرم افزار مدیریت دستگاه را دانلود و نصب کنید. نام و عملکرد چنین نرم افزاری از سازنده ای به سازنده دیگر متفاوت است.
    • به وب سایت ایسر بازگردید. پس از آن، به صفحه پشتیبانی و دانلودها بازگردید.
    • به‌روزرسانی‌های موجود را جستجو کنید. این به روز رسانی ها در یک فایل قابل دانلود ارائه می شوند که می توانید با استفاده از نرم افزار مدیریت دستگاه سازنده خود آن را نصب کنید.
    • تبلت خود را به دسکتاپ متصل کنید. از کابل همراه دستگاه استفاده کنید. در بیشتر موارد، کابل USB به micro USB خواهد بود.
    • برنامه مدیریت دستگاه را باز کنید.
    • دستور به روز رسانی را پیدا کنید. معمولاً در یک تب یا منوی کشویی در بالای پنجره فهرست می شود.
    • روی دستور update کلیک کنید. با انجام این کار، فرآیند بروزرسانی آغاز می شود. برای تکمیل فرآیند، دستورات روی صفحه را دنبال کنید.
  1. روت کردن تبلت ایسر

    • از دستگاه خود نسخه پشتیبان تهیه کنید. اگر می خواهید روند روت کردن را بعداً برگردانید، این کار را انجام دهید.
    • روت کردن به شما امکان می دهد نسخه هایی از اندروید را نصب کنید که برای دستگاه شما طراحی نشده اند.
    • نسخه های اندروید از تولیدکنندگان محدود شده است. این امر مانع از نصب برنامه هایی می شود که برای مدل خاص تبلت شما مناسب نیستند. در صورتی که نسخه اندرویدی که استفاده می‌کنید با دستگاه شما سازگار نباشد، یک نسخه پشتیبان به شما امکان می‌دهد به تنظیمات کارخانه اصلی دستگاه بازگردید.
    • نرم افزارهای روت را به صورت آنلاین جستجو کنید. با استفاده از یک مرورگر بر روی دسکتاپ خود، به دنبال نرم افزار روت کننده ای باشید که برای استفاده با مدل تبلت خاص شما طراحی شده است.
    • نرم افزار را دانلود کنید. برای دانلود و نصب نرم افزار روت بر روی دسکتاپ، دستورالعمل های روی صفحه را دنبال کنید.
    • تبلت خود را به دسکتاپ متصل کنید. از کابل همراه دستگاه استفاده کنید. در بیشتر موارد، کابل USB به micro USB خواهد بود.
    • نرم افزار روت را باز کنید.
    • فرآیند روت کردن را شروع کنید. برای تکمیل فرآیند، دستورات روی صفحه را در نرم افزار روت کردن دنبال کنید.
    • اگر نرم افزار دستورالعملی ارائه نمی دهد، آموزش روت کردن تبلت خاص خود را به صورت آنلاین جستجو کنید.
    • تبلت خود را مجددا راه اندازی کنید. اکنون تبلت شما بر روی نسخه اندرویدی که نصب کرده اید اجرا می شود.

 

نحوه به روز رسانی سیستم عامل اندروید تبلت قدیمی ایسر

اندروید تبلت ‌های قدیمی ‌تر از دو یا سه سال را به‌روزرسانی نمی‌کند تا کاربران را به خرید گوشی‌های جدید ترغیب کند. بنابراین، اگر چهار سال است که صاحب تبلت خود هستید و به شما اجازه نمی‌دهد سیستم‌عامل اندروید خود را به‌روزرسانی کنید، حتی اگر می‌دانید نسخه‌های بعدی وجود دارد، احتمالاً این دلیل است.

اما راهی برای دور زدن این موضوع وجود دارد و نیاز به اجرای یک کاستوم رام دارد. این روش پیشرفته است. پیشنهاد می کنیم قبل از اینکه این روش را دنبال کنید از سیستم خود نسخه پشتیبان تهیه کنید.

با روت کردن دستگاه خود شروع کنید. می توانید انواع مختلفی از نرم افزارهای روت را برای دانلود پیدا کنید. پیشنهاد می کنیم Kingo Root را امتحان کنید. این نرم افزار شما را در مراحل لازم برای دستگاه اندرویدی خاص خود راهنمایی می کند.

همچنین باید یک ابزار بازیابی سفارشی روی گوشی خود نصب کنید. TWRP یک ابزار عالی برای استفاده است و مراحل دقیقی را که باید برای دستگاه خاص خود دنبال کنید در اختیار شما قرار می دهد.  

در مرحله بعد، آخرین نسخه Lineage OS را برای گوشی خود دانلود و نصب کنید.

همچنین باید Gapps، برنامه‌های Google را برای تلفنی که شامل Maps، Play Store و Search می‌شود، نصب کنید. برای یافتن نسخه صحیح Open Gapps برای دستگاه خود، ابتدا باید مشخص کنید که دستگاه شما و نسخه جدید اندروید از چه معماری استفاده می کند و سپس یک نوع آن را انتخاب کنید. برای پی بردن به معماری دستگاه، اپلیکیشنی مانند برنامه CPU-Z را دانلود کنید. پس از نصب، تب "SOC" را باز کنید و به "Architecture Value" نگاه کنید. این باید معماری دستگاه را به شما بگوید. اگر مطمئن نیستید، در گوگل جستجو کنید تا بفهمید گوشی شما از چه معماری استفاده می کند. نسخه اندرویدی که در نهایت با آن مواجه می شوید به نسخه سیستم عامل Lineage که دانلود کرده اید بستگی دارد.

نوع Open Gapps خود را انتخاب کنید. گزینه های مختلفی برای انتخاب وجود دارد و هر کدام خدمات متفاوتی را ارائه می دهند. در مورد اینکه کدامیک را انتخاب می کنید زیاد نگران نباشید، زیرا همیشه می توانید برنامه های گم شده را بعدا نصب کنید.

نسخه Open Gapps را که انتخاب کرده اید دانلود کنید.

اکنون باید دستگاه خود را فلش کنید.

با فشار دادن همزمان دکمه‌های پاور و ولوم صدای پایین دستگاه خود را به حالت بازیابی راه‌اندازی کنید. با این کار TWRP شروع می شود.

TWRP از شما می پرسد که آیا می خواهید سیستم را فقط خواندنی نگه دارید یا خیر. شما نمی خواهید این گزینه را بپذیرید، بنابراین "Allow modifications" را انتخاب کنید. سپس “Wipe" و سپس “Advanced Wipe" را انتخاب کنید.

Dalvik / ART Cache  را انتخاب کنید، سپس System، «Data»  و سپس Cache  را انتخاب کنید و سپس برای پاک کردن ضربه بزنید.

به منوی اصلی برگردید و "Install" را فشار دهید. فایل Lineage OS را که قبلاً از پوشه "Downloads" خود دانلود کرده اید، انتخاب کنید. سپس برای تایید فلش ضربه بزنید.

پس از اتمام فلش، دکمه "Wipe cache/Dalvik" ظاهر می شود. روی آن ضربه بزنید و سپس انگشت خود را برای پاک کردن بکشید.

مجدداً به منوی اصلی برگردید و "Install" را انتخاب کنید. فایل Open Gapps را از پوشه دانلودها انتخاب کنید. روی آن ضربه بزنید و سپس برای تایید فلاش انگشت خود را بکشید.

روی "Reboot System" کلیک کنید و زمانی که "Install TWRP App?" اعلان ظاهر می شود، " Do not Install" را انتخاب کنید. اکنون گوشی شما به آخرین نسخه سیستم عامل اندروید بوت می شود.

 

چگونه اندروید تبلت ایسر را به صورت خودکار به روز کنیم

اندروید معمولاً به‌روزرسانی‌ها را به‌طور خودکار به دستگاه شما ارسال می‌کند. با این حال، گاهی اوقات ممکن است این به‌روزرسانی‌ها را دریافت نکنید، زیرا باید تنظیماتی را فعال کنید. این مراحل به شما نشان می دهد که چگونه به روز رسانی خودکار را فعال کنید:

  • تبلت ایسر خود را باز کنید و به « Settings » بروید.
  • منوی « Settings » را به پایین اسکرول کنید تا « Software Update » را پیدا کنید.
  • در اینجا، گزینه ای برای Auto download over Wi-Fi  را مشاهده خواهید کرد. کلید ضامن را به سمت راست بکشید تا این گزینه روشن شود. سپس ضامن سبز می شود.
  • منو را ببندید. تبلت شما اکنون به‌طور خودکار به‌روزرسانی می‌شود، مشروط بر اینکه در محدوده Wi-Fi باشید.

 

سوالات متداول


چرا نمی توانم نسخه اندروید خود را به روز کنم؟

دلایل مختلفی وجود دارد که باعث می شود دستگاه اندرویدی شما به روز نشود. این می تواند هر چیزی باشد، از انرژی ناکافی باتری، کمبود فضای ذخیره سازی کافی در دستگاه شما، یا مواردی که به راحتی قابل تعمیر نیستند، مانند قدیمی بودن دستگاه شما.

ابتدا سعی کنید تبلت خود را شارژ کنید و با حذف برنامه هایی که استفاده نمی کنید یا انتقال عکس و فیلم به رایانه شخصی، فضای ذخیره سازی را آزاد کنید. اگر این کار نکرد، در گوگل جستجو کنید تا ببینید چه نسخه هایی از سیستم عامل اندروید با دستگاه خاص شما سازگار است. اگر دستگاه شما با آخرین نسخه سازگار نیست، مراحل بالا را برای به روز رسانی یک گوشی قدیمی با سیستم عامل اندروید جدیدتر دنبال کنید.

به روز رسانی سیستم عامل در دستگاه اندرویدی شما می تواند چالش برانگیز باشد. اما، اگر مراحل ذکر شده در این راهنما را دنبال کنید، باید فرآیند را نسبتاً ساده بیابید. به زودی آخرین سیستم عامل را در دستگاه اندروید خود خواهید داشت و خواهید دانست که چگونه به روز رسانی ها را برای نسخه های بعدی نیز انجام دهید.

آیا سیستم عامل اندروید را در دستگاه خود به روز کرده اید؟ آیا از روشی مشابه آنچه در این مقاله نشان داده شده است استفاده کردید؟ اگر دارید، در قسمت نظرات زیر به ما اطلاع دهید.

خواندن 561 دفعه آخرین ویرایش در شنبه, 09 بهمن 1400 ساعت 12:54

نظر دادن

کپی برداری از مطالب سایت مجاز نمی باشد. کليه حقوق اين سايت متعلق به نمایندگی رسمی ایسر می‌باشد.