چهارشنبه, 29 دی 1400 ساعت 06:34

چرا تبلت ایسر هنگ می کند

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

چرا تبلت ایسر هنگ می کند

تبلت ها این روزها به وسیله های پرکاربردی تبدیل شده اند و بسیاری از افراد به خاطر سهولت در استفاده و حمل راحت آن بسیاری از کارهای خود را با آن ها انجام می دهند. اما در بعضی مواقع تلبت ها دچار اشکلاتی که ممکن از نرم افزار یا سخت افزار باشد دچار هنگ می شوند. در ادامه با ما باشید تا به سوال شما در مورد اینکه چرا تبلت ایسر هنگ می کند و دلایل رفع آن با شما صحبت کنیم.

 

دلیل هنگ کردن تبلت ایسر چیست؟

در اینجا همه راه حل های رایجی که می توانید در زمانی که تبلت ایسر شما هنگ می کند، است امتحان کنید، آورده شده است. به خاطر داشته باشید که ممکن است مجبور شوید چندین راه حل را دنبال کنید تا بفهمید کدام یک برای شما مناسب است.

 

 نکته1. تبلت ایسر را راه اندازی مجدد کنید

اگر تعجب می‌کنید که تبلت ایسر چگونه راه‌اندازی مجدد شود، سعی کنید دستگاه خود را به اجبار راه‌اندازی مجدد کنید. با راه اندازی مجدد اجباری، سیستم عامل دستگاه شما به اجبار خاموش می شود. این کار شروعی کاملاً جدید به تبلت ایسر شما می دهد و اطمینان حاصل می کند که با مشکل هنگ کردن در دستگاه خود مواجه نمی شوید.

در اینجا نحوه راه اندازی مجدد تبلت ایسر به اجبار آورده شده است:

  • کلیدهای "Volume Down + Power" را به طور همزمان فشار داده و حدود 7 ثانیه نگه دارید.
  • اگر موارد بالا برای شما کار نکرد، کلید "Power" را برای حدود 2 دقیقه فشار داده و نگه دارید. پس از خاموش شدن دستگاه، زبانه را برای مدتی خاموش بگذارید. سپس برای روشن شدن مجدد کلید «Power» را فشار داده و نگه دارید.
  • اگر هنوز نمی توانید تب خود را با استفاده از کلیدها راه اندازی مجدد کنید، اجازه دهید دستگاه تخلیه شود و سپس قبل از اینکه دوباره آن را روشن کنید حدود 30 دقیقه آن را شارژ کنید.
  • تبلت ایسر را راه اندازی مجدد کنید

 

نکته 2. برنامه ها را ببندید یا حذف نصب کنید

اگر تبلت ایسر شما در حین استفاده از یک برنامه خاص هنگ می کند، برای رفع مشکل، به سادگی برنامه را مجبور به ترک یا حذف نصب کنید.

  • در دستگاه خود، به منوی " Settings " بروید.
  • روی " Apps " کلیک کنید.
  • برنامه ای را که باعث این مشکل شده است را پیدا کرده و انتخاب کنید.
  • بر روی گزینه Force Stop کلیک کنید.
  • اگر برنامه شما حتی پس از توقف اجباری آن همچنان ثابت می ماند، برنامه را از دستگاه خود حذف نصب کنید. برای این کار، باید روی گزینه « Delete » یا « Uninstall » کلیک کنید.
  • برنامه ها را برای رفع هنگ کردن تبلت ایسر حذف نصب کنید

 

نکته 3. فضای حافظه را آزاد کنید

یکی از دلایل قابل قبولی که چرا تبلت ایسر هنگ می کند و روشن/خاموش نمی شود، می تواند بسیاری از داده های ناخواسته ذخیره شده در تب مرورگر باشد. بنابراین، اگر فکر می‌کنید که فضای خالی کافی در اختیار ندارید، باید فضای حافظه را برای حل مشکل آزاد کنید.

به لطف ویژگی Device Maintenance موجود در دستگاه های ایسر، اکنون می توانید داده های ناخواسته را به راحتی از دستگاه حذف کنید.  این کار فقط محتوای باقیمانده، حافظه پنهان و تبلیغات را از دستگاه شما پاک می کند. داده های شما مانند فیلم ها، پیام ها، فایل های صوتی و عکس ها حذف نمی شوند.

 

در اینجا نحوه آزاد کردن فضای حافظه آورده شده است:

مرحله 1: به " Settings " بروید.

مرحله 2: روی “Device Maintenance” یا “Device Care” کلیک کنید.

مرحله 3: هنگامی که دستگاه فرآیند اسکن را کامل کرد، روی "Storage" کلیک کنید.

مرحله 4: بر روی "Clean Now" کلیک کنید.

 

نکته 4. به روز رسانی ها را نصب کنید

ممکن است به دلیل قدیمی بودن نسخه نرم افزار دستگاه خود با مشکل هنگ کردن صفحه تبلت ایسر مواجه شده باشید. بنابراین، برای رفع مشکل، بررسی کنید که آیا دستگاه شما به روز است یا خیر. در اینجا نحوه انجام این کار آمده است:

  • به " Settings " بروید.
  • بر روی گزینه “Software Update” کلیک کنید.
  • روی « Download and Install » ضربه بزنید.
  • اگر هر گونه به روز رسانی در دسترس است، بلافاصله آنها را نصب کنید.

 

نکته 5. نحوه راه اندازی مجدد تبلت منجمد ایسر در حالت ایمن

همچنین می توانید برای رفع مشکل هنگ کردن تبلت ایسر خود را در حالت ایمن راه اندازی مجدد کنید. ما این روش را توصیه می کنیم، به خصوص اگر اخیراً برنامه های جدیدی را روی دستگاه خود نصب کرده اید. ممکن است این برنامه های جدید باعث هنگ کردن تبلت شما شوند. با Safe Mode، می توانید این موضوع را بفهمید و سپس به سادگی این برنامه ها را از برگه خود حذف کنید.

در اینجا نحوه ورود به حالت ایمن در تبلت ایسر آورده شده است:

مرحله 1: دکمه "Power" را فشار داده و نگه دارید تا صفحه خاموش کردن ظاهر شود.

مرحله ۲: روی گزینه “Power off” کلیک کرده و نگه دارید تا گزینه “Safe Mode” را مشاهده کنید.

مرحله 3: روی "Safe Mode" کلیک کنید و سپس تب شما راه اندازی مجدد می شود تا صفحه اصلی در حالت ایمن نشان داده شود.

مرحله 4: اکنون می توانید تبلت خود را در حالت ایمن روشن کنید. برای انجام این کار، دستگاه خود را خاموش کنید و سپس آن را دوباره روشن کنید. پس از آن، هنگامی که لوگوی ایسر ظاهر شد، دکمه “Volume Down” را فشار داده و نگه دارید. اکنون دستگاه وارد حالت Safe mode می شود و گزینه Safe mode را در سمت چپ پایین صفحه نمایش می بینید.

مرحله 5: معمولاً از دستگاه خود برای بررسی اینکه آیا مشکلی که با آن مواجه بودید در حالی که دستگاه شما در حالت ایمن است برطرف شده است استفاده کنید. اگر بله، پس مشکل از برنامه هایی است که اخیراً نصب کرده اید. بنابراین، به سادگی از شر این برنامه ها خلاص شوید تا مشکل را برطرف کنید.

برای خروج از حالت ایمن، به سادگی دکمه “Power" را فشار داده و نگه دارید و سپس روی “Restart" کلیک کنید. اگر مشکل هنگ کردن تبلت ایسر تا زمانی که تبلت شما در حالت Safe اجرا می شود همچنان ادامه دارد، به سادگی به این معنی است که این مشکل به برنامه ها مربوط نمی شود.

 

نکته 6. نحوه فکتوری ریست تبلت ایسر

اگر هیچ چیز در بالا به شما کمک نمی کند مشکل را برطرف کنید، آخرین راه حل رایج شما بازنشانی کارخانه ای دستگاه شما است. با بازنشانی تبلت خود به تنظیمات کارخانه، تمام داده ها و تنظیمات پاک می شود. اگر نمی‌دانید که چگونه تبلت ایسر را بازنشانی کنید، دو راه وجود دارد:

 

1. بازنشانی به تنظیمات کارخانه از طریق منوی تنظیمات

برای بازنشانی کارخانه‌ای تبلت ایسر از طریق تنظیمات، مراحل زیر را دنبال کنید:

مرحله 1: به تنظیمات بروید.

مرحله 2: روی " General Management " کلیک کنید.

مرحله 3: روی "Reset">" Factory Data Reset"  ضربه بزنید.

مرحله 4: روی "Reset" کلیک کنید.

 

2. فکتوری ریست تبلت ایسر از طریق Recovery Mode

برای فکتوری ریست تبلت ایسر با استفاده از کلیدهای ترکیبی، مراحل زیر را دنبال کنید:

مرحله 1: دستگاه خود را خاموش کنید.

مرحله 2: منوی بازیابی را با استفاده از کلیدهای ترکیبی راه اندازی کنید.

* در دستگاه‌هایی که دکمه هوم دارند: کلیدهای «افزایش صدا + صفحه اصلی + پاور» را همزمان فشار دهید و نگه دارید. با دیدن منوی بازیابی، کلیدها را رها کنید.

* در دستگاه‌های بدون دکمه هوم: کلیدهای «افزایش صدا + روشن/خاموش» را همزمان فشار دهید و نگه دارید. با دیدن منوی بازیابی، کلیدها را رها کنید.

مرحله 3: هنگامی که منوی بازیابی را مشاهده کردید، از کلیدهای "Volume" برای برجسته کردن گزینه "Wipe data/factory reset" استفاده کنید. و سپس از کلید “Power" برای انتخاب استفاده کنید.

مرحله 4: با استفاده از کلید "Volume Down" گزینه "Yes" را برجسته کنید و از کلید "Power" برای انتخاب آن استفاده کنید.

به این صورت است که با بازنشانی دستگاه به تنظیمات کارخانه، تبلت ایسر را از هنگ کردن نجات می دهد.

 

تبلت ایسر را بدون از دست دادن داده ها تعمیر کنید

در صورتی که راه حل های عیب یابی رایج هیچ کمکی به شما نمی کند، جای نگرانی نیست!! تعمیر سیستم اندروید UltFone را امتحان کنید و رفع کنید تبلت ایسر هنگ کرده را بدون از دست دادن داده، حل کنید. با راه حل یک کلیک آن، می توانید بیش از 150 مشکل اندروید، از جمله صفحه نمایش ثابت، صفحه سیاه و غیره را برطرف کنید. مهمتر از همه، برای استفاده از آن به هیچ مهارت فنی نیاز ندارید.

در اینجا نحوه حل مشکل هنگ کردن تبلت ایسر بدون از دست دادن اطلاعات آورده شده است.

مرحله 1 : ابزار UltFone Android System Repair را اجرا کنید، دستگاه خود را به کامپیوتر متصل کرده و بر روی گزینه Repair Android System کلیک کنید.

مرحله 2 : پس از کلیک بر روی دکمه "Repair Now"، باید اطلاعات دستگاه خود را وارد کنید.

مرحله 3 : اجازه دهید نرم افزار بسته سیستم عامل دستگاه شما را دانلود کند. پس از دانلود آن، دوباره بر روی دکمه “Repair Now" کلیک کنید.

مرحله 4 : بعد از اینکه بسته سیستم عامل با موفقیت بارگیری شد، می توانید روی دکمه "Repair Now" کلیک کنید تا با دنبال کردن دستورالعمل های روی صفحه، دستگاه خود را در حالت دانلود قرار دهید. هنگامی که تبلت در حالت دانلود قرار گرفت، این برنامه با استفاده از بسته سیستم عامل شروع به تعمیر سیستم می کند.

وقتی تبلت ایسر روی لوگو، برنامه ثابت می شود یا خاموش/روشن نمی شود، نیازی به نگرانی نیست. روش‌های رایج عیب‌یابی ذکر شده در اینجا ممکن است به شما در رفع مشکل دستگاهتان کمک کند. اگر نه، ابزار UltFone Android System Repair مطمئناً برای رفع مشکل یک بار برای همیشه در تبلت ایسر شما مفید خواهد بود.

 

کلام آخر

و کلام آخر اینکه امیدوارم مشکل هنگ کردن تبلت ایسر شما با این روش ها که بیان شد حل شود در غیر اینصورت ممکن است مشکل از جای دیگری باشدو تبلت نیاز به تعمیر داشه باشد. می توانید به بخش تعمیر تبلت ایسر در ایسر ایران مراجعه کنید یا با کارشناسان ما در تماس باشید.

 

021-45102

خواندن 459 دفعه آخرین ویرایش در چهارشنبه, 29 دی 1400 ساعت 13:02

نظر دادن

کپی برداری از مطالب سایت مجاز نمی باشد. کليه حقوق اين سايت متعلق به نمایندگی رسمی ایسر می‌باشد.